Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010
Ακρόπολη, 14/10/2010
Είναι εύκολο κάποιος να οργιστεί με αυτά που λέγονται και γίνονται. Το δύσκολο είναι να αποφασίσει κανείς με τι να οργιστεί περισσότερο. "Δεν είναι δυνατόν 30 άτομα να κρατάνε την Ακρόπολη κλειστή", λέγεται.
Μόνο που αυτό λέγεται για τους ανθρώπους που τόσα χρόνια κρατάνε την Ακρόπολη ανοιχτή.
Ίσως ήρθε η ώρα οι όποιες κινήσεις επανοικειοποίησης του δημοσίου χώρου να συμπεριλάβουν τους αρχαιολογικούς χώρους στους στόχους τους.
Μήπως και η επανοικειοποίηση φέρει την καταστροφή του κόμπλεξ της "εικόνας στο εξωτερικό"–την απεργία περίμενε το εξωτερικό για να βάλει την ελλάδα σε shit-list; Οι βιασμοί τουριστριών στα νησιά-παραδείσους τι εικόνα δίνουν; Ο αποκλεισμός των Ρομά; Οι μαζικοί τάφοι προσφύγων στον Έβρο; Οι εκατόμβες πνιγμένων προσφύγων στο Αιγαίο; Οι εμπρησμοί των Συναγωγών; Η αδιαφορία των ελλήνων για τα παραπάνω, τι εικόνα δίνει;
Μήπως και η επανοικειοποίηση βοηθήσει στην καταπολέμηση του αφηνιασμένου–και ολοένα αυξανόμενου–ελληνικού εθνικισμού. Μήπως και απομυθοποιηθεί η Ιστορία και γίνει αντιληπτή ως κοινωνική διαχρονική δημιουργία, ως αφετηρία σκέψης για το σήμερα και όχι ως εικόνισμα για προσκύνημα.
Μήπως η επανοικειοποίηση μετατρέψει τους αρχαιολογικούς χώρους από κοινούς σε δημόσιους. Όχι χώρους για το κοινό, αλλά για τον δήμο. Χώρους ζύμωσης ιδεών, ανταλλαγής απόψεων, προετοιμασίας λήψης αποφάσεων. Αποφάσεων εναντίων οποιασδήποτε μορφής διάκρισης, οποιασδήποτε ετερονομίας.
Να γίνει η Ακρόπολη πάρκο. Από Ακρόπολη της Αθήνας, να γίνει ακρόπολη της Αθήνας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
6 σχόλια:
Εμένα πάντως με εξοργίζει που έχουν οικειοποιηθεί τον Παρθενώνα σαν σύμβολο οι ακροδεξιοί και οι φασίστες. Σόρρυ κιόλας, αλλά η Ακρόπολη είναι ΚΑΙ δική μου (για να μην πω ΚΥΡΙΩΣ δική μου).
Και δεν είναι άσχετο το σχόλιό μου!
Ναι, να μην πεις κυρίως δική σου. Γιατί να είναι κυρίως κάποιου; Βασικά, τι εννοείς;
Πριν δύο περίπου χρόνους ένας Αλγερινός, κρατούμενος στο στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών στη Σάμο για 3 μήνες, ήταν καθηγητής Ιστορίας πίσω στην Αλγερία. Ο άνθρωπος είχε πολύ μεγαλύτερη γνώση και κατανόηση της Ιστορίας ως δημιουργίας από τους ελληναζί και τους υπόλοιπους έλληνες νοικοκυραίους.
Εννοείς ότι η ακρόπολη της Αθήνας είναι πιο πολύ "δική" του, παρά των νοικοκυραίων ελληναζί; Αν ναι, συμφωνώ.
Επίσης, krotkaya σημαίνει πράος, έτσι δεν είναι; Δεν είπε κανείς ότι το σχόλιο είναι άσχετο, προς τι το άγχος;
Ναι, αυτό ακριβώς εννοώ: ότι είναι όσως θεωρούν πως ανήκει σε όλο τον πλανήτη, γιατί τα σημαντικά πρόσωπα και πράγματα είναι πανανθρώπινα και δεν μπορεί να τα οικειοποιείται κανείς. Αλλά το διατύπωσα χαζά.
Εξού και το "άγχος", χε χε!
"Μήπως η επανοικειοποίηση μετατρέψει τους αρχαιολογικούς χώρους από κοινούς σε δημόσιους. Όχι χώρους για το κοινό, αλλά για τον δήμο. Χώρους ζύμωσης ιδεών, ανταλλαγής απόψεων, προετοιμασίας λήψης αποφάσεων."
Πολύ συμφωνώ με αυτό!
Αλλά αυτό "Αποφάσεων εναντίων οποιασδήποτε μορφής διάκρισης, οποιασδήποτε ετερονομίας."
με μπέρδεψε λίγο τι εννοείς;
@HappyHour
Το blog μας δεν ανεβάζει πάντα κείμενα επεξεργασμένα από ένα άτομο μόνο, γι αυτό από ένα σημείο και μετά αρχίσαμε να γράφουμε στον πληθυντικό. Όχι ότι είμαστε κάποια καλά σχηματισμένη ομάδα, ο καθένας ακολουθεί τον δρόμο του.
Αυτή τη στιγμή θα γράψω μια κοινή ιδέα που έχουμε όσοι ασχοληθήκαμε κατά καιρούς με το blog, και έχει να κάνει με το σημείο που σε μπέρδεψε (αφού με το άλλο σημείο συμφωνείς, ας μην επεκταθούμε).
Πιστεύουμε ότι η λήψη αποφάσεων από τον δήμο δεν αρκεί για να ονομάσουμε ένα πολίτευμα δημοκρατία. Και πιστεύουμε ότι ο λαός δεν είναι άγιος και δεν τα ξέρει όλα, με λίγα λόγια δεν είναι ο Λαός. Μη ξεχνάμε τις συλλογικότατες διαδικασίες με τις οποίες Γερμανοί αποφάσιζαν να συνταχθούν ολόψυχα με τους Ναζί, ή άλλους λαούς που λιθοβολούν γυναίκες επειδή τις βίασε κάποιος @#$%$@.
Θέλουμε ο τρόπος λήψης αποφάσεων να είναι δημοκρατικός, ΚΑΙ το περιεχόμενό τους επίσης. Να μην θεωρεί ο δήμος όποιους ακολουθούν μια συγκεκριμένη θρησκεία υπανθρώπους, όσες έχουν ένα συγκεκριμένο φύλο ως κατώτερο, μια ηλικία κατώτερη, μια καταγωγή κατώτερη. Ενάντια στις διακρίσεις λοιπόν.
Επίσης, η διατήρηση μιας τέτοιας κατάστασης είναι θέμα όλων, δεν θέλουμε να την εμπιστευτούμε σε μια συγκεκριμένη ομάδα. Δεν θέλουμε να δεχόμαστε το νόμο των Άλλων: τη βασιλεία ελέω θεού, το κληρονομικό "χάρισμα" άσκησης εξουσίας, ένα κοινοβούλιο ελλείψει–υποτίθεται–καλύτερης άμεσης λύσης. Θέλουμε να φτιάχνουμε τους νόμους μας ως δήμος, δηλαδή αυτονομία, και όχι τους έξωθεν νόμους "γιατί έτσι", δηλαδή ετερονομία.
Επαναλαμβάνω, δεν είμαστε ομάδα, γιατί δεν έχουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα για το ανωτέρω πρόταγμα, αλλά η καθεμιά τραβά τον δρόμο της. Ελπίζουμε να φωτίσαμε κάπως την κατάσταση.
Ααα, κατάλαβα. Με μπέρδεψε λίγο το "εναντίων" δεν ήξερα αν είναι "εναντίον" ή "ενάντιων". Και τη λέξη διάκριση συνηθώς την έχω στο μυαλό μου με την έννοια του διακρίνω κάτι από κάτι άλλο. Δηλαδή δεν τα βάζω όλα στο ίδιο τσουβάλι. Αλλά ναι ξέρω ότι η διάκριση χρησιμοποιείται και ως στιγματισμός της διαφορετικότητας (να το πω κάπως έτσι).
Η επεξήγηση κατανοητή. Όσο για τον Λαό,ναι συμφωνώ, δεν είναι άγιος ούτε και πράττει πάντα συνετά ή προς το συμφέρον όλων. Όμως δημοκρατία, ή μάλλον άμεση δημοκρατία, δεν σημαίνει κατάργηση της κακής κρίσης των ανθρώπων. Απλά τις όποιες αποφάσεις (καλές-σωστές ή όχι) τις έχει πάρει ο ίδιος ο δήμος και όχι κάποιοι άλλοι για αυτόν.
Ψιλοσυμφωνούμε μάλλον θα σας παρακολουθήσω...
Δημοσίευση σχολίου